Handelsbetingelser

1. Indledning

Fensmark Brugsforening har adresse Næstvedvej 2, 4684 Holmegaard, cvr : 10708915

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for køb af varer på Fensmark Brugsforening Webshop på www.fensmarkbrugsforening.dk ( herefter kaldet FBW )

2. Levering

Du kan vælge mellem 2 forskellige type levering for varer købt på FBW:

Afhentning i butik: Afhentning i Fensmark Brugsforening . Medbring gerne kopi af din bestilling.

Levering på din adresse med Brugsens bud: Levering mod kvittering og gebyr på en selvvalgt adresse i nærområdet dvs. Fensmark, Næstved og Herlufmagle.

Bemærk, ikke alle leveringstyper er tilgængelige for alle varer. Ring gerne og forhør om mulighederne.

3. Ordrebekræftelse og kvittering for modtagelse af bestilling

FBWs annoncering af varer er en opfordring til at gøre tilbud, jf. aftalelovens § 9. Der er derfor ikke indgået en bindende købsaftale, før Fensmark Brugsforening har accepteret din bestilling af varer. Dette sker først, når du modtager en ordrebekræftelse fra Fensmark Brugsforening .
Hvis Fensmark Brugsforening kan opfylde din bestilling, modtager du efterfølgende en bindende ordrebekræftelse pr. e-mail eller telefon.

4. Betaling og sikkerhed

Du betaler for dine varer når du bestiller dem på FBW eller ved levering. Ved korbetaling bliver beløbet bliver først trukket når varerne leveres. Vi accepterer betaling med Dankort, Visa, MasterCard og mobilepay. Beløbet bliver trukket fra dit kort ved afhentning eller ved varens afsendelse. Der pålægges intet gebyr ved kortbetaling.

5. Medlemsrabat

På nogle varer kan der være medlemsrabat, det fremgår af vores medlems program.

6. Fortrydelse

Du har ret til at træde tilbage fra din bestilling uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du, eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde bestillingen i en utvetydig erklæring. Dette kan være en telefonisk henvendelse, skriftlig henvendelse eller ved personligt fremmøde i butikken

Fensmark Brugsforening
Næstvedvej 2
4684 Holmegaard
Tlf: +45 55 54 60 10

Hvis du fortryder købet, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse med din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi udbetaler ikke til tredjepart.
Du pålægges ingen gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage. Ved fortrudt køb har du selv ansvaret for, at få varen returneret til os. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Hvis du ønsker at sende en vare tilbage, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket i den originale emballage. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst.

Der gælder særlige regler for fortrydelse ved køb af visse varetyper:

Dagligvarer
Der er ingen fortrydelsesret på køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug

7. Reklamation

Når du handler på FBW, har du 24 måneders reklamationsret over fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Du kan læse mere om reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

8. Personlige data

For at kunne handle på FNW skal du oplyse navn, adresse og e-mailadresse.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

10. Levering og faktura

Du angiver selv ønsket levering/afhentningsdato. Ved kortbetaling fremsendes elektronisk faktura.

11. Lovvalg og værneting

Aftaler om køb af varer er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.